Remonty

Program CMMS.net pozwala rejestrować szereg danych o charakterze dokumentów, zapisy i obsługa realizowane są z wykorzystaniem specjalnych transakcji które pozwalają na zapis informacji o zdarzeniach. Jedną z wielu transakcji jest opcja rejestrowania informacji o remontach obiektów (maszyn i urządzeń).

Dopisane

Formularz dopisania wyświetlany jest przez potwierdzenie polecenia DOPISZ.

Formularz składa się z zakładek: zgłoszenie awarii, podjęte działania, uwagi i załączniki.

Pola zakładki DANE EWIDENCYJNE:

  • Numer dokumentu – w trybie dopisania nadawany i wyświetlany jest numer referencyjny dokumentu. Numer kolejny zostaje nadany przez użycie polecenia ZAPISZ.
  • Status zgłoszenia – dla nowego dokumentu automatycznie zapisywany jest status „Nowe”. Statusy dokumentów są zmieniane przez polecenie STATUS w rejestrze zgłoszeń.
  •  Symbol– pole obsługiwane przez skorowidz – kartotekę obiektów. Po wybraniu obiektu z listy zostaje wyświetlona nazwa obiektu. Do dokumentu zostają tez przepisane czynności skojarzone z obiektem dotyczące rejestrowanego typu dokumentu.
  • Nazwa obiektu  – wyświetlana po wybraniu symbolu obiektu. Pole nieedytowane.
  • Rodzaj przeglądu – pole obsługiwane przez  skorowidz rodzajów awarii.
  • Osoba odpowiedzialna
  • Data dokumentu – bieżąca data systemowa. Pole nie jest edytowane.
  • Termin realizacji
  • Data przyjęcia zalecenia – data zapisywana przez polecenie STATUS.
  • Data rozpoczęcia– data zapisywana przez polecenie STATUS.
  • Data zakończenia– data zapisywana przez polecenie STATUS.
  • Zatrzymanie produkcji – określenie, czy realizacja zlecenia wymaga zatrzymania produkcji.
  • Serwis zewnętrzny – określenie, czy naprawa będzie wykonana przez serwis zewnętrzny.

Zapisanie dokumentu wymaga wybrania obiektu i zapisania terminu realizacji.

 

Dokument może zostać zapisany jako zatwierdzony – polecenie ZAPISZ lub w buforze – polecenie DO BUFORA. Zapisanie dokumentu (polecenie ZAPISZ) zmienia status dokumentu oraz nadaje kolejny numer. Po potwierdzeniu polecenia ZAPISZ nie ma możliwości zapisania dokumentu w buforze.

Polecenie ZAMKNIJ wyświetla menu dokumentów zgłoszeń.

Polecenie ANULUJ wyświetla poprzednią stronę.

 

Usuń

Polecenie USUŃ wyświetla okno usuwania dokumentu. Usunięte mogą być tylko dokumenty w buforze.

 

Załączniki, Uwagi

Polecenie ZAŁĄCZNIKI umożliwia dopisanie załączników do dokumentu.

Polecenie UWAGI pozwala na  dopisanie uwag dla dokumentu.

Działanie funkcji zostało opisane w rozdziale „Informacje ogólne”.