Zamówienia

Po weryfikacji ofert od dostawców przychodzi czas na złożenie zamówienia. Zamówienie, podobnie jak zapytanie ofertowe, może dotyczyć zakupu bądź wypożyczenia narzędzi. W rejestrze zamówień aktywne są funkcje: edycji, podglądu oraz wydruku.

Dopisanie dokumentu zamówienia

Dopisanie nowego zamówienia jest możliwe przez wybór menu z górnego paska Magazyn/Przyjęcia do magazynu, a w pulpicie nawigacyjnym menu Nowe zamówienie ZA. Po wyborze menu pojawia się okno dopisania nowego dokumentu.

Numer referencyjny dokumentu zostaje nadany automatycznie i jest wyświetlony w pasku zadań.

W polu RODZAJ z listy rozwijanej należy wybrać czy dopisywane zamówienie dotyczy zakupu czy wypożyczenia narzędzi.

W polu TERMIN należy podać przypuszczalny termin zakupu narzędzi.

Pola ODPOWIEDZIALNY i UWAGI nie są obsługiwane przez skorowidze, przeznaczone są do zapisania dodatkowych informacji dotyczących dokumentu.

Pozycja dokumentu ZA dopisywana jest przez użycie przycisku NOWA POZYCJA DOKUMENTU. Dane pozycji rejestrowane są w polach okna DOPISANIA POZYCJI DOKUMENTU.

W polu TYP wybieramy typ narzędzia.

 

W polu ASORTYMENT zapisywany jest rodzaj narzędzia. Przez użycie przycisku  wyświetlona zostaje kartoteka narzędzi odfiltrowana wg wybranego typu podanego w pierwszym polu. W pozycji dokumentu zostaje zapisana kartoteka zaznaczona na liście (przez kliknięcie). Wybór narzędzia usprawnia funkcja filtrowania. Po wpisaniu w polu ciągu znaków, które zawiera indeks lub nazwa asortymentu, lista kartotek zostaje zawężona do pozycji spełniających warunek wyszukiwania.

 

W przypadku zamówienia dotyczącego wypożyczenia w formatce dopisania pozycji pojawiają się pola dotyczące okresu wypożyczenia. We wspomnianych polach należy wybrać z kalendarza, który pojawi się po uruchomieniu listy rozwijanej daty od kiedy  do kiedy chcemy wypożyczyć wybrane narzędzie.

Pola z zakresem dat nie pojawiają się w zamówieniu dotyczącym zakupu narzędzi.

W polu ILOŚĆ podajemy ilość narzędzi które chcemy kupić lub wypożyczyć.

Pozycja dopisywana jest przez użycie polecenia DODAJ. Dopisana pozycja zostaje wyświetlona w oknie dopisania pozycji.

Program blokuje dopisanie pozycji z zapisana ilością 0.

Dopisane pozycje zostają wyświetlone w dokumencie ZA. Zapisanie dokumentu wykonywane jest przez użycie polecenia ZAPISZ. W programie Studio Narzędziownia.net dokument zamówienia może zostać również zapisany ze statusem w buforze. Dokument taki zapisywany jest przez porzucenie zapisu dokumentu ZA – przejście do innej pozycji menu, bez potwierdzenia polecenia ZAPISZ oraz rezygnacji, a więc użycia polecenia  ANULUJ.

 

Dla dokumentów w trakcie realizacji w polu NR ZA wyświetlany jest numer referencyjny. Właściwy numer dokumentu zostaje zapisany po zatwierdzeniu dokumentu.