Usługi informatyczne

Usługi informatyczne
Usługi informatyczne dla firm pozwalają na obniżenie kosztów działalności przedsiębiorstwa z punktu widzenia obsługi informatycznej. SoftwareStudio Poznań dostarcza indywidualnych rozwiązań wspierających procesy biznesowe, stawiając nacisk na przygotowanie innowacyjnego produktu o wysokiej jakości. Wybierając najnowsze technologie pomagamy naszym klientom osiągnąć najlepsze rezultaty i przewagę nad konkurencją. Oferujemy Usługi informatyczne w zakresie tworzenia indywidualnego oprogramowania na zamówienie.

Architektura trójwarstwowa
Architektura trójwarstwowa aplikacji to architektura typu klient-serwer, w której interfejs użytkownika, przetwarzanie danych i składowanie danych są rozwijane w postaci osobnych modułów, zwykle na oddzielnych platformach. Architektura tego typu pozwala aktualizować lub zastępować poszczególne moduły niezależnie od siebie, w miarę jak zmieniają się warunki techniczne – przykładowo, zmiana systemu operacyjnego na komputerze użytkownika (np. z Windows na Linux lub odwrotnie), wpływa jedynie na warstwę interfejsu użytkownika, ale nie na przetwarzanie i składowanie danych. Przetwarzanie danych na serwerze aplikacji także może się składać z kilku oddzielnych warstw, wskutek czego architektura taka zmienia się w architekturę wielowarstwową.

System bazy danych
Baza danych jest to zbiór danych trwałych, które sa wykorzystywane przez system aplikacji danej organizacji. Baza danych, rozumiana jako zbiór danych, wraz z aplikacja bazy danych stanowia System bazy danych.

Aplikacja bazy danych
Aplikacja bazy danych jest to program lub zespół programów, które pozwalają użytkownikowi pracować i korzystać z danych znajdujących sie w bazie danych. Celem aplikacji jest odizolowanie bazy danych od użytkownika wraz z zabezpieczeniem zbioru danych przed przypadkowym lub celowym uszkodzeniem (utratą, zafałszowaniem itp.)

Architektura systemów bazodanowych
Elementy stanowiące system baz danych wraz ze sposobem w jaki są ze sobą powiązanie oraz logika organizacji skłądają się na ARCHITEKTURĘ SYSTEMU BAZ DANYCH. Historycznie architektura aplikacji bazodanowej rozwijała się od architektury jednowarstwowej w kierunku architektury wielowarstwowej. Warstwa jest pojęciem logicznym umożliwiającym zaprojektowanie programu prostszego w budowie i obsłudze.

Architektura klient – serwer
Sposób interakcji komponentów systemu w ukłądzie klient – serwer powoduje że wyraźnie są zaznaczone dwa obszary apliakcji. Klient jest procesem, który potzrebuje pewnych zasobów, natomiast serwer zajmuje się przetwarzaniem tych zasobów i dostarcza je klientowi. Klient-serwer – asymetryczna architektura oprogramowania umożliwiająca rozdzielenie pewnych funkcjonalności, w celu zwiększenia elastyczności i ułatwienia wprowadzania zmian w każdej z części. Polega to na ustaleniu, że serwer zapewnia usługi dla klientów, którzy mogą komunikować się z serwerem wysyłając żądanie (request). Podstawowe i najczęściej używane serwery to: serwer pocztowy, serwer WWW, serwer plików, serwer aplikacji. Z usług jednego serwera może zazwyczaj korzystać wielu klientów.

Architektura dwuwartswowa
Na oprogramowanie w architekturze dwuwarstwowej składa się warstwa serwera oraz warstwa klienta. Oba procesy mogą być zlokalizowane na jednym komputerze, jednak w powaznych rozwiązaniach wartswę związaną z bazą danych instaluje się dedykowanym komputerze – serwerze.

Architektura wielowarstwowa
Architektura wielowarstwowa to architektura komputerowa typu klient-serwer, polegająca na rozdzieleniu interfejsu użytkownika, przetwarzania i składowania danych na kilka osobnych warstw, które mogą być oddzielnie rozwijane i aktualizowane, co ułatwia ich utrzymanie i nie wpływa negatywnie na funkcjonowanie pozostałych warstw. Najpowszechniej używanym przykładem architektury wielowarstwowej jest architektura trójwarstwowa.

Interfejs użytkownika
Interfejs użytkownika (UI – User Interface) — w technice część urządzenia odpowiedzialna za interakcję z użytkownikiem. Aby była możliwa inetrakcji użytkownika z systemem są one wyposażone w odpowiednie urządzenia wejścia-wyjścia tworzące razem Interfejs użytkownika: interfejs tekstowy — urządzenie wejściowe to klawiatura, a wyjściowe to drukarka znakowa lub wyświetlacz w trybie znakowym, interfejs graficzny — wejście to urządzenie wskazujące (np. myszka), a wyjściowe to wyświetlacz graficzny, interfejs strony internetowej — wejście i wyjście jest realizowane poprzez stronę internetową wyświetlaną w przeglądarce internetowej.

IIS Server
IIS Server jest zbiorem usług internetowych dla systemów IT rodziny Microsoft Windows. Najczęsciej wykorzystywany jest w rozwiązaniach serwerowych (Microsoft Windows Server), ale jego dostępność w systemach Windows Vista i Windows 7 powoduje, że usługi internetowe, a wiec aplikacje działające w ten sposób, można uruchamiać na pojedyńczych stanowiskach. System operacyjny Windows Server® 2008 udostępnia zunifikowaną platformę do publikowania w sieci Web, integrującą internetowe usługi informacyjne (IIS), platformę ASP.NET oraz funkcję Windows Communication Foundation. Usługi IIS 7.0 stanowią główne rozszerzenie istniejącej roli Serwer sieci Web (IIS) i odgrywają kluczową rolę w integrowaniu technologii platform sieci Web.

Windows Server 2008
Korzyści z wdrażania nowych wersji najszybciej dostrzegają firmy wykorzystujące platformy systemów IT oparte o Windows Servers. Platforma programistyczna .NET stanowi pierwszą tak dużą zmianę w podejściu do programowania od czasu wprowadzenia w lipcu 1993 roku Win32 API wraz z systemem Windows NT 3.0. W odróżnieniu od Win32 API — które oferowało znacznie więcej niż Win16 API, ale obsługiwane było podobnymi narzędziami programistycznymi — platforma .NET zmienia podstawowe narzędzia i techniki wykorzystywane przez programistów. Każde z systemów IT zgodny z platformą .NET kompiluje swój kod źródłowy do standardowego języka pośredniego Microsoft (Microsoft Intermediate Language — w skrócie MSIL). Tak przygotowany kod może być dystrybuowany jako gotowa aplikacja. Podczas pierwszego uruchomienia aplikacji na komputerze użytkownika końcowego, kod pośredni kompilowany jest przez wspólne środowisko uruchomieniowe CLR (Common Language Runtime) na kod maszynowy procesora zainstalowanego w komputerze. Umożliwia to pełne dopasowanie do możliwości maszyny i optymalizację kodu nie dla całej rodziny procesorów, a dla danego modelu procesora.