Rejestr kontrahentów i pracowników

Z menu w górnej części ekranu należy wybrać w sekcji KARTOTEKI pozycję KONTRAHENCI.  W pulpicie nawigacyjnym wyświetlone zostaną rejestry kartotek, które można przeglądać odfiltrowane według typu. Pozycja Wszystkie-tabela umożliwia dostęp do wszystkich kartotek kontrahentów oraz pracowników. W rejestrach kartotek aktywne są funkcje:  dopisania, edycji, podglądu kartoteki oraz zestawienie obrotów. Opisane funkcje uruchamiane są przez wywołanie polecenia z paska poleceń.

Kartoteka kontrahenta dopisywana jest przez użycie polecenia DOPISZ. Dane kontrahenta zapisywane są w wyświetlonym formularzu.

W zakładce Dane podstawowe w pierwszym polu należy wybrać rodzaj dopisywanej kartoteki (pracownik, dostawca, producent, wypożyczalnia, kontrahent) z listy rozwijanej, następnie podać jego nazwę lub nazwisko i imię, nazwę skróconą, NIP, dane adresowe, telefon oraz adres e-mail.

W zakładce Dane uzupełniające z listy rozwijanej wybieramy kraj oraz stanowisko (w przypadku pracownika). Następnie wpisujemy kod kreskowy, identyfikator RCP/KD (jeżeli wykorzystywany), PIN wykorzystywany przy zatwierdzaniu wybranych dokumentów oraz w polu uwagi dowolny komentarz.

W zakładce Załączniki istnieje możliwość przypisania do kartoteki pracownika/kontrahenta dowolnej ilości dokumentów elektronicznych stanowiących załączniki np. dokumenty PDF, Word, Excel itp.

W zakładce Notatki jest możliwość dopisania do kartoteki dowolnych uwag-notatek.

Polem obowiązkowym przy dopisaniu kartoteki jest NAZWA.

Kartoteka zostaje zapisana przez użycie polecenia ZAPISZ.

Aby wycofać się z zapisania wprowadzonych danych wykorzystujemy polecenie ANULUJ.

Dopisana kartoteka jest oznaczona jako aktywna – znacznik w polu AKTYWNA. Kartoteki, które nie są oznaczone jako aktywne nie są dostępne w dokumentach magazynowych w skorowidzu kontrahentów.

Modyfikacja kartoteki kontrahenta lub pracownika wymaga użycia polecenia EDYCJA. W wyświetlonym formularzu kartoteki wprowadzane są zmiany w wybranych polach.

Podczas modyfikacji kartoteki pracownika uzyskujemy dostęp do wpisania wartości w zakładce Parametry. Prócz wpisania wartości poszczególnych parametrów istnieje także możliwość dopisania dowolnych uwag-komentarzy do wybranego parametru. Każdą zapisana zmianę w zakładce należy zatwierdzić poprzez kombinacje klawisz <Shift><Enter>, a następnie potwierdzić wprowadzone zmiany korzystając z przycisku  (Zapisz wszystkie zmiany) umieszczonego w dolnym pasku okna. Z wprowadzonym zmian można również się wycofać korzystając z polecenia Anuluj wszystkie zmiany.