Z menu w górnej części programu narzędziarnia należy wybrać w sekcji KARTOTEKI pozycję KONTRAHENCI.
W pulpicie nawigacyjnym wyświetlone zostaną rejestry kartotek, które można przeglądać odfiltrowane według typu.
W rejestrach kartotek aktywne są funkcje: dopisania, edycji, podglądu kartoteki oraz zestawienie obrotów.
Pozycja Wszystkie-tabela umożliwia dostęp do wszystkich kartotek kontrahentów oraz pracowników.
Opisane funkcje uruchamiane są przez wywołanie polecenia z paska poleceń.
Kartoteka kontrahenta dopisywana jest przez użycie polecenia DOPISZ. Dane kontrahenta zapisywane są w wyświetlonym formularzu.
W zakładce Dane podstawowe w pierwszym polu należy wybrać rodzaj dopisywanej kartoteki (pracownik, dostawca, producent, wypożyczalnia, kontrahent) z listy rozwijanej, następnie podać jego nazwę lub nazwisko i imię, nazwę skróconą, NIP, dane adresowe, telefon oraz adres e-mail.
W zakładce Dane uzupełniające z listy rozwijanej wybieramy kraj oraz stanowisko (w przypadku pracownika). Następnie wpisujemy kod kreskowy, identyfikator RCP/KD (jeżeli wykorzystywany), PIN wykorzystywany przy zatwierdzaniu wybranych dokumentów oraz w polu uwagi dowolny komentarz.
Załączniki
W zakładce Załączniki istnieje możliwość przypisania do kartoteki pracownika/kontrahenta dowolnej ilości dokumentów elektronicznych stanowiących załączniki np. dokumenty PDF, Word, Excel itp.
W zakładce Notatki jest możliwość dopisania do kartoteki dowolnych uwag-notatek.
Polem obowiązkowym przy dopisaniu kartoteki jest NAZWA.
Kartoteka zostaje zapisana przez użycie polecenia ZAPISZ.
Aby wycofać się z zapisania wprowadzonych danych wykorzystujemy polecenie ANULUJ.
Dopisywanie kartoteki
Dopisana kartoteka jest oznaczona jako aktywna – znacznik w polu AKTYWNA. Kartoteki, które nie są oznaczone jako aktywne nie są dostępne w dokumentach magazynowych w skorowidzu kontrahentów.
Modyfikacja kartoteki
Modyfikacja kartoteki kontrahenta lub pracownika wymaga użycia polecenia EDYCJA. W wyświetlonym formularzu kartoteki wprowadzane są zmiany w wybranych polach.
Podczas modyfikacji kartoteki pracownika uzyskujemy dostęp do wpisania wartości w zakładce Parametry. Prócz wpisania wartości poszczególnych parametrów istnieje także możliwość dopisania dowolnych uwag-komentarzy do wybranego parametru. Każdą zapisana zmianę w zakładce należy zatwierdzić poprzez kombinacje klawisz <Shift><Enter>, a następnie potwierdzić wprowadzone zmiany korzystając z przycisku (Zapisz wszystkie zmiany) umieszczonego w dolnym pasku okna. Z wprowadzonym zmian można również się wycofać korzystając z polecenia Anuluj wszystkie zmiany.
Oprogramowanie dla narzędziowni
Kartoteki kontrahentów
Studio CMMS.net udostępnia transakcję do obsługi kartotek kontrahentów. Lista ta może zawierać wszystkie kartoteki kontaktów, a więc producentów, dostawców, odbiorców, pracowników. Modyfikacja kartoteki pracownika wymaga użycia polecenia EDYCJA. W wyświetlonym formularzu kartoteki wprowadzane są zmiany w wybranych polach. Wprowadzone zmiany należy zapisać przez użycie polecenia ZAPISZ....
Kartoteki pracowników
Program CMMS.net udostępnia transakcję za pomocą której można ewidencjonować i zarządzać kartotekami pracowników służb utrzymania ruchu....
Nowa kartoteka pracownika
Narzędzia znajdujące się w narzędziowni wydajemy pracownikom lub kontrahentom za pomocą formularza (dokumentu) wypożyczeń. Program pozwala za pomocą transakcji dopisywać oraz edytować dokumenty zapisane w buforze (niezatwierdzone). Zapisany dokument wypożyczenia może być podpisywany elektronicznie lub wydrukowany i podpisany tradycyjnie przez osobę wypożyczającą. Podobnie narzędzia znajdujące się na stanie u pracownika możemy przyjąć do magazynu narzędzi na podstawie dokumentu zwrotu wypełniając specjalny formularz....
Edycja kartoteki pracownika
Modyfikacja kartoteki pracownika wymaga użycia polecenia EDYCJA. Po wywołaniu funkcji zostaje wyświetlona formatka umożliwiająca wprowadzenie zmian w wybranych polach...
Historia
Wyświetlenie obrotów magazynowych (pozycji dokumentów) dla kontrahenta wymaga potwierdzenia polecenia HISTORIA w pasku funkcji. Okno zestawienia zamykane jest przez potwierdzenie przycisku ZAKOŃCZ....
Dopisanie kartoteki magazynowej
Po wywołaniu funkcji DOPISZ zostaje wyświetlone okno wyboru magazynu, do którego chcemy przypisać kartotekę. W oparciu o podstawowe dane o narzędziach istnieje możliwość wypożyczania narzędzi bezpośrednio pracownikom/wykonawcom. Dla każdej transakcji można zdefiniować oczekiwaną datę zwrotu w celu zapobiegania bezterminowym wypożyczeniom. Kartoteka zostaje zapisana po uruchomieniu przycisku ZAPISZ. Przycisk ANULUJ to wycofanie się z wprowadzonych zmian....