Służba utrzymania ruchu
Rozwiązania CMMS są to zarówno programy przeznaczone dla niedużych firm, jak i złożone aplikacje współpracujące z innymi systemami w przedsiębiorstwie.
Wybór programu wśród rozwiązań działających na bazie Microsoft SQL Server jest nieduży, a jeszcze mniejszy gdy firma szuka rozwiązań działających przez przeglądarkę internetową, terminale z systemem operacyjnym Android lub wersje angielską (anglojęzyczną).
Demo CMMS aplikacja internetowa
Większość aplikacji SoftwareStudio to programy działające przez przeglądarkę internetową z dowolnej platformy systemowej, można więc demo programu CMMS.net uruchamiać zarówno z systemu Windows, jak i Linux, IOS (komputery, tablety telefony Apple), Adroid (tabelty, telefony z systemem Google).
Większość aplikacji SoftwareStudio to programy działające przez przeglądarkę internetową z dowolnej platformy systemowej, można więc demo programu CMMS.net uruchamiać zarówno z systemu Windows, jak i Linux, IOS (komputery, tablety telefony Apple), Android (tabelty, telefony z systemem Google).
Zainstaluj program demo służba utrzymania ruchu. Udostępniamy wersje Windows nazwaną FRAMEWORK pozwalającą na instalację oprogramowania na stacji roboczej użytkownika. Pobrana wersja DEMO programu CMMS instaluje wyłącznie interfejs użytkownika przypominający aplikacje Microsoft Office 2007 / 2010, natomiast cała logika biznesowa, baza danych oraz “jądro” systemu zainstalowane są na naszym serwerze DEMO. Pobrać więc można wersję DEMO programu CMMS, ale nie jest to fizyczna całość rozwiązania.

Moduł raportów
Proponujemy jako dodatkowe rozwiązanie uniwersalny moduł udostępniania raportów zainstalowanych na serwerze MS SQL Server – Program Studio Raporty.net. Raporty wykorzystujące Reporting Services publikowane na serwerze SQL można udostępniać użytkownikom przez przeglądarkę internetową.
Program Microsoft SQL Server 2008 Reporting Services Report Builder 2.0 dostarcza intuicyjne, przypominające pakiet Office środowisko tworzenia raportów umożliwiające firmom i zaawansowanym użytkownikom wykorzystanie doświadczenia w korzystaniu z produktów wchodzących w skład pakietu Microsoft Office. Rozwiązanie oferuje ponadto wiele ciekawych elementów, np.
- możliwość tworzenia elastycznego układu raportu oferowane przez język definicji raportu programu SQL Server 2008;
- wizualizacje danych, w tym wykresy i mierniki;
- pola tekstowe obsługujące tekst sformatowany;
- eksportowanie do formatu programu Microsoft Office Word, Excel czy PDF.
Proponujemy jako dodatkowe rozwiązanie uniwersalny moduł udostępniania raportów zainstalowanych na serwerze MS SQL Server – Program Studio Raporty.net.
Służba utrzymania ruchu – raporty wykorzystujące Reporting Services publikowane na serwerze SQL można udostępniać użytkownikom przez przeglądarkę internetową. Program Microsoft SQL Server 2008 Reporting Services Report Builder 2.0 dostarcza intuicyjne, przypominające pakiet Office.
Środowisko tworzenia raportów umożliwiające firmom i zaawansowanym użytkownikom wykorzystanie doświadczenia w korzystaniu z produktów wchodzących w skład pakietu Microsoft Office. Rozwiązanie oferuje ponadto wiele ciekawych elementów, np.
- możliwość tworzenia elastycznego układu raportu oferowane przez język definicji raportu programu SQL Server 2008;
- eksportowanie do formatu programu Microsoft Office Word, Excel czy PDF; wizualizacje danych, w tym wykresy i mierniki;
- pola tekstowe obsługujące tekst sformatowany.
Legalizacje
Niektóre urządzenia wymagają legalizacji, w związku z tym program umożliwia rejestrowanie informacji o takim zdarzeniu. W wypadku zdarzenia typu legalizacja wprowadzamy datę rozpoczęcia wykonywania z kalendarza (tylko dzień) wpisujemy numer dokumentu legalizacji, sposób wykonania, datę zakończenia, informację KTO wykonał legalizację, numer faktury za usługę.
Niektóre urządzenia wymagają legalizacji, w związku z tym prorgam umożliwia rejestrowanie informacji o takim zdarzeniu. W wypadku zdarzenia typu legalizacja wprowadzmay datę rozpoczęcia wykonywania z kalendarza (tylko dzień) wpisujemy numer dokumentu legalizacji, sposób wykonania, datę zakończenia, informację KTO wykonał legalizację, numer faktury za usługę.
Przeglądy
Maszyna czy urządzenie może podlegać przeglądom okresowym czy gwarancyjnym. Do wprowadzania informacji o wykonaniu przeglądu służy zakładka PRZEGLĄDY. Wprowadzenie informacji o rozpoczęciu przeglądu generuje automatycznie powiadomienie w kolorze niebieskim że dana maszyna jest niedostępna, gdyż trwają prace przeglądowe. Informacje dostępne o przeglądzie to data rozpoczęcia (dzień, godzina, minuta) rodzaj przeglądu, sposób wykonania, opis zdarzenia. Po zakończeniu wykonywania przeglądu należy wpisać datę wykonania przeglądu, KTO go wykonał oraz numer dokumentu powiązany z przeglądem np. fakturę za usługi.
Maszyna czy urządzenie może podlegać przeglądom okresowym czy gwarancyjnym. Do wprowadzania informacji o wykonaniu przeglądu służy zakładka Przeglądy. Wprowadzenie informacji o rozpoczęciu przeglądu generuje automatycznie powiadomienie w kolorze niebieskim że dana maszyna jest niedostępna, gdyż trwają prace przeglądowe. Informacje dostępne o przeglądzie to data rozpoczęcia (dzień, godzina, minuta) rodzaj przeglądu, sposób wykonania, opis zdarzenia.
Awarie
Maszyna bądź urządzenie może ulec awarii, informacje o takim zdarzeniu odnotowywane są w zakładce AWARIE. Użytkownik ma do dyspozycji dane:
- data awarii (dzień, godzina, minuta)
- przyczyna awarii
- działania korygujące
- opis zdarzenia
Wprowadzenie tych informacji skutkuje oznaczenie kartoteki kolorem czerwonym z informacją, że dane urządzenie uległo awarii i wymaga naprawy. Do czasu zakończenia usuwania awarii wyświetlany jest ten komunikat. Po Usunięciu awarii należy wpisać:
- datę usunięcia awarii
- informację KTO wykonał naprawę
- wpisać numer dokumentu naprawy jeżeli z daną usługą powiązana jest faktura kosztowa lub dokument wewnętrzny
Notatki
Możliwość dopisywania notatek do kartoteki na zasadzie informacji oraz KTO i KIEDY wpisał notatkę. Zbieranie informacji w rejestrze notatek może być pomocne w diagnozowaniu i zapobieganiu awarii oraz stanowić bazę wiedzy dotyczącą danej maszyny lub urządzenia.
Dane uzupełniające
Kartoteka maszyn i urządzeń w zakładce DANE UZUPEŁNIAJĄCE pozwala na wprowadzani informacji o roku produkcji, okresie gwarancji, oznaczeniu okresy przeglądów i jednostek przeglądów (dzień, miesiąc, rok), data zakupu urządzenia lub maszyny, data uruchomienia, określenie maksymalnej daty eksploatacji, cena ewidencyjna wraz z określenie waluty, ilości sztuk. Ponadto oznaczenie czy dana kartoteka podlega legalizacji oraz czy jest aktywna. Istnieje możliwość uzupełnienia opisu o dowolne uwagi – komentarz.
Kartoteka maszyn i urządzeń w zakładce Dane uzupełniające pozwala na wprowadzani informacji o roku produkcji, okresie gwarancji, oznacznieu okresy przeglądów i jednostek przeglądów (dzień, miesiąc, rok), data zakupu urządzenia lub maszyny, data uruchomienia, określenie maksymalnej daty eksploatacji, cena ewidencyjna wraz z określenie waluty, ilości sztuk. Ponadto oznacznie czy dana kartoteka podlega legalizacji oraz czy jest aktywna. Istnieje możliwość uzupełnienia opsiu o dowolne uwagi – komentarz.
Dane ewidencyjne
Kartoteka maszyn i urządzeń w zakładce DANE EWIDENCYJNE pozwala na gromadzenie informacji określających numer obiektu, numer zespołu, nazwa polska, nazwa angielska, typ, model, numer seryjny, 3 różne poziomy cech, grupa produktowa, lokalizacja – miejsce użytkowania, przechowywania, dane producenta, dane dostawcy, oznaczenie wg producenta, czas realizacji zamówienia. Służba utrzymania ruchu powinna być zadowolona z takiego rozwiązania.
Kartoteka maszyn i urządzeń w zakładce Dane ewidencyjne pozwala na gromadzenie informacji. Informacji określających numer obiektu, numer zespołu, nazwa polska, nazwa angielska, typ, model, numer seryjny, 3 różne poziomy cech, grupa produktowa, lokalizacja – miejsce użytkowania, przechowywania, dane producenta, dane dostawcy, oznaczenie wg producenta, czas realizacji zamówienia.
Użytkownicy programu
Pozycja menu UŻYTKOWNICY wyświetla listę dopisanych w programie użytkowników. W kartotece aktywne są funkcje dopisania użytkownika, modyfikacji danych użytkownika usunięcia kartoteki użytkownika oraz parametry deklarujące dostęp do pozycji menu. Nowy użytkownik dopisywany jest przez kliknięcie wiersza z komunikatem Kliknij aby dodać nowy wiersz.
Rola dopisywanego użytkownika wybierana jest z listy skorowidza ról wyświetlanego przez przycisk listy rozwijanej. Pozycję skorowidza należy wybrać prze kliknięcie lub zaznaczenie kursorem i potwierdzenie wyboru klawiszem . Dla użytkownika należy zdefiniować LOGIN, NAZWISKO, IMIĘ oraz zapisać znacznik w polu AKTYWNE. LOGIN użytkownika stanowi nazwa serwera oraz nazwa użytkownika zapisana w formie NAZWA SERWERA\NAZWA UŻYTKOWNIKA.
W programie administrator ma dostęp do kilku sekcji skorowidzów. Jedną z nich jest sekcja związana z definicjami skorowidza kartotek magazynowych. Do dyspozycji administratora są skorowidze definicji grup towarowych, rodzajów narzędzi, symboli narzędzi, cech artykułów, jednostek miary, parametry techniczne oraz cechy pracowników.
Numeracja dokumentów i kartotek
Menu NUMERACJA wyświetla listę typów dokumentów rejestrowanych w programie. W rejestrze aktywna jest funkcja dopisania pozycji oraz modyfikacji tabelarycznej. Pola kartoteki:
- AKTYWNE – znacznik aktywności pozycji kartoteki,
- OPIS – opis pozycji,
- PRZED – dwa pierwsze znaki numeru dokumentu.
- NUMER – numer ostatniego dokumentu zapisanego w programie.
- PO – typ dokumentu, zapisywany w numerze dokumentu po numerze kolejnym.
- ROK TERMIN DO – data, do której obowiązuje numeracja. Przy wystawieniu dokumentu w okresie niezdefiniowanym w tabeli, automatycznie w programie zostaje dopisany wiersz dotyczący nowej numeracji dokumentów. Dotyczy to np. numeracji w nowym roku kalendarzowym.
Samodzielne przeglądy techniczne
Pracownicy służby utrzymania ruchu samodzielne realizują przeglądy techniczne. To procedura opracowana na podstawie tych samych założeń, co TPM. Początkowo wszelkie obserwacje funkcjonowania urządzeń i maszyn dokonywane są przez operatorów w trakcie ich normalnych zadań, aby następnie, po odbyciu szkolenia wykonywać samodzielnie przeglądy i brać na siebie pełną odpowiedzialność za konserwację, czyszczenie, regulacje i drobne naprawy oraz dążyć stale do udoskonaleń.
Utrzymanie ruchu zorientowane na produktywność
TPM jest koncepcją dla okresu prognostycznego (proaktywnego) rozwoju idei utrzymania ruchu. Definiuje TPM, jako działanie realizowane przez każdego pracownika będącego członkiem niewielkiego zespołu w celu zapewnienia wzrostu produktywności urządzeń i maszyn. Koncepcja TPM obejmuje swoim zakresem utrzymanie ruchu w całym przedsiębiorstwie. Włączenie operatorów w prace na rzecz utrzymania ruchu oraz przekazanie im odpowiedzialności i uprawnień, pozwala lepiej wykorzystać posiadaną przez nich wiedzę na temat maszyn i urządzeń, które na co dzień obsługują.
Utrzymanie ruchu zorientowane na niezawodność
Na przełomie lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych ubiegłego wieku opublikowano koncepcję RCM, która stała się pod wieloma względami milowym krokiem na drodze doskonalenia metod utrzymania ruchu. RCM to procedura polegająca na określaniu niezbędnych działań utrzymania w sprawności eksploatacyjnej urządzenia lub maszyny z uwzględnieniem warunków użytkowania. Pod uwagę brane jest ich znaczenie dla przebiegu procesu produkcyjnego i jakości wyrobu. Uwzględniana przy tym jest także kwestia warunków pracy, stanu technicznego oraz historia eksploatacji maszyny.
Kluczowe jest pojęcie uszkodzenia – AWARII. Rozróżnia się awarię funkcjonalną, która stanowi niemożność całego uszkodzenia albo jej zespołu lub części do wykonywania funkcji czyli do spełniania określonych warunków bądź standardów działania oraz awarię potencjalną – przez co rozumie się fizycznie dające się zidentyfikować oznaki, że nastąpi awaria funkcjonalna. RCM w dużym stopniu wykorzystuje monitorowanie w celu przewidywania punktu potencjalnej awarii.
RCM jest wykorzystywane do stworzenia systemu utrzymania ruchu maszyn i urządzeń od podstaw.
RCM jest wykorzystywane do stworzenia systemu utrzymania ruchu maszyn iurządzeń od podstaw.
Wdrożenie programu CMMS
Wdrożenie programu CMMS musi być dobrze przygotowane. Konieczne jest ustalenie dostępności i krytyczności poszczególnych urządzeń wymaganej przez warunki biznesowe oraz ustalenie, jakie są oczekiwania w stosunku do systemu CMMS. Aby móc wykorzystać zalety oprogramowania CMMS przedsiębiorstwo powinno jak najszybciej uruchomić program prowadzący do osiągnięcia sprawnego jej działania przynajmniej na poziomie podstawowym.
Czyli doprowadzić do stanu, w którym większość wykonywanych prac jest planowana i harmonogramowana, sprawozdania z wykonanych prac są analizowane i wykorzystywane do eliminacji przyczyn lub definiowania zadań zapobiegawczych. Jest wdrożony proces utrzymania zapobiegawczego i daje wymierne rezultaty oraz sprawnie działa organizacja. Zbudowanie właściwie działającej komórki UTRZYMANIA RUCHU zabiera zwykle wiele lat, prace nieplanowane są bardzo nieefektywne i kosztowne. Zredukowanie ich na rzecz prac zapobiegawczych zwykle daje sporo oszczędności.
SaaS
Przedsiębiorstwa zainteresowane rozwiązaniami klasy CMMS coraz chętniej wykorzystują technologię RIA (Rich Internet Applications) oraz SaaS (SEAP – Sotware-as-a-Service Enabled Application Platform). Model SaaS jest doskonałym sposobem na zmniejszenie całkowitych kosztów posiadania nowoczesnych rozwiązań informatycznych klasy CMMS w przedsiębiorstwach produkcyjnych.
Ze względu na połączenie w tym modelu klasycznego systemu z typową aplikacją internetową, SaaS uwalnia nas od problemów związanych z utrzymywaniem rozwiązania i powiązanego z nim sprzętu, a także eliminuje konieczność utrzymania odpowiedniego zespołu w ramach IT. Ponadto zaimplementowane systemy CMMS w modelu SaaS charakteryzują się szybkością i prostotą wdrożenia oraz dużą elastycznością.
Bezpieczeństwo jest ważne w każdym typie programu rozproszonego. Różne typy aplikacji wymagają różnych poziomów zabezpieczeń. Pierwszym zadaniem systemu zabezpieczeń jest uwierzytelnienie – czyli informacja kim jest osoba która się loguje i skąd program ma wiedzieć, że jest to naprawdę ta osoba.
Dostęp do oprogramowania
Uwierzytelnienie użytkownika wymaga jakiejś formy formy sprawdzania referencji, którymi legitymuje się użytkownik aplikacji. Jeżeli przedstawione przez użytkownika referencje zostaną przez serwer aplikacji uznane (serwer wie z kim ma do czynienia i jakie zasoby może udostępnić temu użytkownikowi) wówczas aplikacja może wyświetlić odpowiednią stronę z zakresem uprawnień. Użytkownik, który nie zostanie uwierzytelniony nazywa się ANONIMOWY i kierowany jest on automatycznie do strony logowania lub może być przekierowany na wskazany portal klienta. System uwierzytelnienia jest bardzo trudnym i skomplikowanym procesem, dlatego nasza firma wykorzystuje sprawdzone metody jakie oferuje środowisko VisualStudio oraz ASP.Net.
Wersja wielojęzyczna
Zakup programu w licencji Procesor lub Developer pozwala na używanie różnych wersji językowych. Wersja językowa przypisana jest do zalogowanego użytkownika. Z systemu mogą więc korzystać zarówno pracownicy polskojęzyczni, jak i w językach obcych. Najczęściej używanym językiem obcym w systemie jest język angielski. Wersja angielska (anglojęzyczna) może być udostępniana dla pracowników średniego i wyższego szczebla, a formularze dla serwisantów i magazynierów będą w języku polskim.
Magazyn części zamiennych
Oprogramowanie Studio CMMS.net wyposażone jest w moduł gospodarki magazynowej w odniesieniu do części zamiennych. Program pozwala na rejestrację przychodów i rozchodów pozycji magazynowych, drukuje dokumenty Pw i Rw. Prowadzi stany magazynowe wg miejsc składowania oraz numerów seryjnych. Dzięki temu program pozwala na bieżąco znać dostępne stany magazynowe, wysyłać zapotrzebowanie do działu zaopatrzenia lub bezpośrednio do dostawców.
Oprogramowanie Studio CMMS.net wyposażone jest w moduł gospodarki magazynowej w odniesieniu do częsci zamiennych. Program pozwala na rejestrację przychodów i rozchodów pozycji magazynowych, drukuje dokumenty Pw i Rw. Prowadzi stany magazynowe wg miejsc składowania oraz numerów seryjnych. Dzięki temu prorgam pozwala na bieżąco znać dostępne stany magazynowe, wysyłać zapotrzebowanie do działu zaopatrzenia lub bezpośrednio do dostawców.
Alarmy i powiadomienia
W programie Studio CMMS.net wprowadzono możliwość analizowania terminów i dla takich zdarzeń program wyświetla powiadomienia na ekranie w formie informacji oznaczonej kolorem oraz ilością dni przed terminem lub po terminie. Ponadto program może wykorzystać pocztę elektroniczną i wysyłać przypomnienia i powiadomienia na wskazane adresy e-mail.
W programie Studio CMMS.net wprowadzono możliwość analizowania terminów i dla takich zdarzeń program wyświetla powiadomienia na ekranie w formie informacji oznacoznej kolorem oraz ilością dni przed terminem lub po terminie. Ponadto program może wykorzystać pocztę elektroniczną i wysyłać przypomnienia i powiadomienia na wskazane adresy e-mail.
Historia awarii
Po wystąpieniu awarii priorytetową sprawą staje się jej usunięcie, jednak nie zawsze analiza dostępnych informacji i objawów jest wystarczająca aby szybko i precyzyjnie zlokalizować przyczynę awarii, a więc umożliwić jej szybkie usunięcie. W ocenie przyczyn pomocna może być historia awarii, z której użytkownik dowie się co i kiedy się psuło w danej maszynie, jakie wykonano prace naprawcze i jakie wcześniej ustalono zasady postępowania.
W rejestrze historii programu Studio CMMS.net zachować możemy informacje o awariach, czynnościach eksploatacyjnych, ostrzeżeniach, przeprowadzonych przeglądach a także o modyfikacjach liczników roboczogodzin (kilometrów) Dla każdego dodanego zdarzenia awarii można dodawać szczegółowy opis, ilość poświęconych roboczogodzin i szacunkowy koszt przeprowadzonych czynności. Możliwości obszernego opisywania zdarzeń i ich analizy program Studio CMMS.net z biegiem czasu staje się wewnętrznym systemem eksperckim podnoszącym znacznie wydajność oraz jakość prowadzonych napraw.
Harmonogram przeglądów
Niektóre maszyny i urządzenia wymagają pewnych okresowo wykonywanych czynności, zwanych przeglądami, które wynikają z dokumentacji techniczno-ruchowej. W sytuacji, gdy terminy przeglądów nie są dotrzymywane, maszyna traci swoje właściwości, parametry, by w końcu się popsuć. Dla każdej kartoteki maszyn można rejestrować zadania do wykonania w określonym terminie lub po przepracowaniu określonej ilości godzin.
Ewidencja maszyn i urządzeń
W celu sprawnego zarządzania parkiem maszynowym należy prowadzić ewidencję zawierająca maksymalnie dużo informacji o charakterze technicznym. Ewidencje z której szybko można dowiedzieć się co kryje się pod numerem ewidencyjnym, jaki jest stan techniczny urządzenia, gdzie się ono znajduje, czy jest elementem większej całości, np. linii technologicznej. W programie kartoteki podzielone mamy na Linie technologiczne, maszyny działające w ramach danej linii, niezależne maszyny i urządzenia. Ponadto możemy rejestrować pojazdy w raz ich specyficzną charakterystyką. Rejestr maszyn pozwala na ewidencję stanie licznika roboczogodzin, ilości datach badania UDT lub badań elektrycznych.
Dyrektywa maszynowa
Rola służb utrzymania ruchu jest utrzymanie maszyn i urządzeń w należytej sprawności, jednak wraz ze zmianami prawnymi (dyrektywa maszynowa obowiązująca od stycznia 2006 roku czy przepisy odnośnie zabezpieczeń i ich klasyfikacji 2009) rośnie znaczenie obsługi formalnej i prawnej parku maszynowego. Wymagane jest nie tylko, aby maszyny działały sprawnie, ale także aby posiadały stosowną dokumentację. Maszyny musza być bezpieczne, a ich bezpieczeństwo potwierdzone odpowiednimi dokumentami.
Program Studio CMMS.net pozwala na ewidencję oceny klasy ryzyka każdego z urządzeń oraz rejestr wypadków spowodowanych przez maszyny. Rejestr wypadków nie zastępuje normalnej dokumentacji powypadkowej będącej w gestii odpowiedniej komórki w przedsiębiorstwie, pozwala jednak spojrzeć na kwestie wypadków w sposób analityczny i statystyczny.
Utrzymanie ruchu
Zwykle tylko duże przedsiębiorstwa posiadają wyspecjalizowane działy utrzymania ruchu. Większość firm ogranicza się do zatrudnienia mechaników potrzebnych przede wszystkim do przezbrajania i ustawiania maszyn, czasem elektryków lub automatyków. W przeciwieństwie do firm posiadających dział utrzymania ruchu często brak jest osób odpowiedzialnych za całokształt stanu parku maszynowego. Kiedy nastąpi awaria, wypadek czy kontrola BHP nie powinno być wątpliwości kto odpowiada za wiedzę o stanie maszyn, u kogo znajdują się deklaracje zgodności, schematy, instrukcje.
Rolą służb utrzymania ruchu jest utrzymanie maszyn i urządzeń w należytej sprawności, do tego celu można wykorzystać program Studio CMMS.net
Computerised Maintenance Management Systems
Wraz z rozwojem technologicznym trafiają do przedsiębiorstw coraz to nowocześniejsze maszyny i urządzenia. A maszyna, szczególnie taka nowoczesna, lubi zepsuć się w najbardziej dla przedsiębiorstwa niedogodnym momencie. Zdarza się także, że brak jest wiedzy o częstotliwości awarii maszyn. Osoba planująca produkcje nie zastanawia się czy określona maszyna wykorzystywana w procesie produkcyjnym jest czy nie jest awaryjna bo szczególnie drobne awarie są usuwane ad hoc i nie są ewidencjonowane w żaden sposób. W celu uporządkowania takich zdarzeń ich oceny, ryzyka i zapobiegania wykorzystuje się informatyczne systemu wspomagania zwane CMMS – Computerised Maintenance Management Systems.
Integracja OnLine
INTEGRACJA SAP – Integracja z systemem SAP OnLine jest możliwa z wykorzystaniem rozwiązań WebService (BAPI) oferowanych przez system SAP R3. Po stronie systemu ERP konsultanci definiują metody za pomocą których aplikacja może mieć dostęp do informacji o kartotekach magazynowych czy kontrahentach. W ten sposób możemy odczytywać informacje o stanach dostępnych, a także wywoływać polecenia drukowania dokumentów czy zapisu zamówień w bazie SAP.
Integracja OffLine
INTEGRACJA SAP – Najprostsza metoda integracji polegająca na utworzeniu tabel pośrednich w bazie SQL do których system SAP replikuje z określoną częstotliwością dane. Program czyta na bieżąco dane z tych tabel, a SAP aktualizuje zapisy automatycznie np. co godzinę.
Warunki konieczne do wdrożenia systemu
Kierownictwo przedsiębiorstwa musi być świadome informacyjnych potrzeb swojej działalności, jak również orientować się w możliwościach i ograniczeniach technologii informatycznej. Uczestnictwo wyższego kierownictwa i bezpośrednich użytkowników jest nieodzowne do rozpoznania potrzeb przyszłego systemu. Otoczenie organizacyjne musi stwarzać warunki do identyfikacji i oceny szans strategicznych zastosowań informatyki. Pracownicy wszystkich stopni muszą uznać i akceptować kluczową rolę informatycznego wspomagania procesów zarządzania w przedsiębiorstwie przy jednoczesnym przyzwoleniu na podejmowanie wiążącego się z tym ryzyka. Działanie zmierzające do wdrożenia zaawansowanych rozwiązań informatycznych muszą być traktowane w kategorii inwestycji gospodarczej, a z uwagi na stopień trudności w kategorii złożonego przedsięwzięcia informatycznego. Podnoszenie kwalifikacji użytkowników systemu.
Oprogramowanie dla narzędziowni
System Utrzymania Ruchu
System Utrzymania Ruchu. Zainstaluj program demo CMMS...
System Utrzymania Ruchu
Na rynku jest wiele systemów CMMS w szerokim zakresie cen i możliwości, jednak większość z nich to rozwiązania działające na pojedynczych komputerach z Windows....
System Utrzymania Ruchu
Na rynku jest wiele systemów CMMS w szerokim zakresie cen i możliwości, jednak większość z nich to rozwiązania działające na pojedynczych komputerach z Windows. Cechą charakterystyczną rozwiązań SoftwareStudio jest nowoczesna technologia (architektura client server, baza MS SQL 2008 server, ASP.net) pozwalająca na pracę zarówno na komputerze (aplikacja Windows, wersja Framework) jak i przez przeglądarkę internetową […]...
System Utrzymania Ruchu
Na rynku jest wiele systemów CMMS w szerokim zakresie cen i możliwości, jednak większość z nich to rozwiązania działające na pojedynczych komputerach z Windows. Cechą charakterystyczną systemu utrzymania ruchu SoftwareStudio jest nowoczesna technologia pozwalająca na pracę zarówno na komputerze jak i przez przeglądarkę internetową oraz Android....
Utrzymanie ruchu w przedsiębiorstwie
Działalność przedsiębiorstwa produkcyjnego polega na wytwarzaniu dóbr konsumpcyjnych za pomocą maszyn i urządzeń stosowanych w procesie produkcji, zapewnienie stabilnej i ciągłej pracy produkcji zależy od wiedzy o realnym stanie maszyn i urządzeń oraz o ich możliwościach. Wraz z rozwojem technologicznym trafiają do zakładów przemysłowych coraz nowocześniejsze maszyny i urządzenia....
Służby utrzymania ruchu
Utrzymanie ruchu zakładów przemysłowych to zespół, często trudno mierzalnych czynników, których poprawne funkcjonowanie przyczynia się do sprawnego realizowania szeroko rozumianego procesu produkcji. Sprawne utrzymanie ruchu połączone z poprawnością wszystkich procesów biznesowych przyczynia się do wzrostu efektywności przedsiębiorstwa, a tym samym jego lepszej kondycji finansowej....