Arkusz różnic inwentaryzacyjnych.
Dokumenty spisu z natury, wprowadzane są informacje dotyczące cen ewidencyjnych oraz ilości faktycznych.
Na tej podstawie program wylicza różnice inwentaryzacyjne – nadwyżki lub niedobory.
Dokument prezentujący informacje o bilansie otwarcia i bilansie zamknięcia (ilościowo wartościowym) wraz z wyliczeniem niedoborów i nadwyżek dla każdej pozycji magazynowej.
Arkusz inwentury, rejestr te służy do tworzenia arkusza inwentaryzacyjnego, korekty stanów magazynowych, przeprowadzania inwentury dla poszczególnych kartotek magazynowych. Pozycje arkusza inwentury, w rejestrze tym możemy podejrzeć pozycje arkusza inwentaryzacyjnego. Kartoteka ilościowo – wartościowa – służy do wyceny ilościowo wartościowej poszczególnych miesięcy rozrachunkowych.
W rejestrze Arkusze Spisu Inwentaryzacyjne dostępne są funkcje dopisania, edycji, podglądu, wydruku, zamknięcia arkusza inwentaryzacyjnego, dołączenia dowolnego pliku oraz zdjęcia.
Menu INWENTARYZACJA wyświetla następujące rejestry dokumentów:
- arkusze spisu inwentaryzacyjne ,
- niedobory – dokumenty wygenerowane automatycznie przez system Narzędzia rejestrujące niedobory w magazynie, które zostały uwidocznione podczas spisu z natury,
- nadwyżki – dokumenty wygenerowane automatycznie przez program Narzędzia rejestrujące nadwyżki towarowe w magazynie, które zostały uwidocznione podczas spisu z natury.
DOPISZ ARKUSZ INWENTARYZACYJNY
Dokument inwentaryzacji dopisywany jest przez użycie polecenia DOPISZ. W dokumencie inwentaryzacji należy zapisać datę – pole DATA. Domyślnie proponowana jest data bieżąca. Data może zostać zmieniona przez zapisanie nowej daty bezpośrednio w polu lub wybór z kalendarza wyświetlanego przez przycisk listy rozwijanej. W polu Regał/Strefa z listy rozwijanej należy podać lokalizacje, dla której ma zostać wykonany spis z natury. Po wprowadzeniu informacji ogólnych pozycje inwentaryzacji zapisywane są przez użycie polecenia UTWÓRZ.
Program automatycznie zapisuje pozycje zawierające kartoteki asortymentowe, których stan magazynowy jest większy od 0. Stan magazynowy na moment wygenerowania inwentury jest wyświetlany w polu STAN W MAGAZYNIE. W polu ILOŚĆ FAKTYCZNA zapisywana jest ilość wynikająca ze spisu z natury. W polu NR ARKUSZA może zostać zapisany numer arkusza spisowego. Brak zapisu w polu ILOŚĆ FAKTYCZNA traktowany jest jak zapisanie ilości 0. Po zapisaniu ilości spisowych w pozycjach automatycznie zostaje obliczona i zapisana różnica inwentaryzacyjna – pole RÓŻNICA. Dokument inwentaryzacji zostaje zapisany ze statusem w trakcie realizacji, jeśli nie zostanie potwierdzone polecenie ZAMKNIJ. Dokument w trakcie realizacji oznaczony jest symbolem w polu STAN w pierwszej kolumnie rejestru.
EDYCJA ARKUSZA SPISU Z NATURY
W programie Narzędziownia dokument spisu z natury w trakcie realizacji jest modyfikowany przez użycie polecenia EDYCJA. Modyfikacja dokumentu inwentaryzacji wymaga użycia polecenia EDYCJA. W trybie edycji mogą być modyfikowane dane zapisane w pozycjach. Dokument może być modyfikowany do momentu zamknięcia inwentaryzacji.
ZAMKNIĘCIE DOKUMENTU INWENTARYZACJI
Użycie polecenia ZAMKNIJ wyświetla zestawienie pozycji dokumentu oraz komunikat dotyczący zamknięcia inwentaryzacji. Potwierdzenie polecenia ZAMKNIJ zmienia status dokumentu inwentaryzacji – w polu STAN zostaje zapisany symbol . Zamknięta inwentaryzacja nie jest modyfikowalna. Po zamknięciu inwentaryzacji automatycznie dopisane zostają dokumenty niedoborów i nadwyżek, dla tych pozycji, które wykazywały różnice inwentaryzacyjne. Dokumenty wyświetlane są odpowiednio w rejestrach: NIEDOBORY i NADWYŻKI.
Oprogramowanie dla narzędziowni
Inwentaryzacja narzędzi
INWENTARYZACJA NARZĘDZI Dokumenty spisu z natury Dokumenty spisu z natury, inwentaryzacja, wprowadza się informacje dotyczące cen ewidencyjnych, jak również ilości faktycznych....
Dokumenty magazynowe
Rejestracja dokumentów magazynowych dotyczy wariantu obsługi kartotek asortymentowych z obliczaniem stanów....
Zapytania ofertowe
Zapytania ofertowe umożliwiają wysłanie zapytań ofertowych o wypożyczenie bądź zakup narzędzi do dostawców skojarzonych z wybranymi kartotekami asortymentowymi. W rejestrze zapytań ofertowych aktywne są funkcje: edycji, podglądu oraz wydruku....
Dokumenty wypożyczeń
Narzędzia znajdujące się w narzędziowni wydajemy pracownikom lub kontrahentom za pomocą formularza (dokumentu) wypożyczeń. Po założeniu kartotek narzędzi oraz wprowadzeniu ich na stan magazynu narzędziowni można przystąpić do normalnej eksploatacji systemu w zakresie rejestracji dokumentów wypożyczeń (wydań dla pracowników lub kontrahentów) i zwrotów (przyjęć od pracowników lub kontrahentów)....
Dokumenty wypożyczeń
Po założeniu kartotek narzędzi oraz wprowadzeniu ich na stan magazynu narzędziowni można przystąpić do normalnej eksploatacji systemu. W zakresie rejestracji dokumentów wypożyczeń (wydań dla pracowników, albo też kontrahentów) i zwrotów (przyjęć od pracowników lub kontrahentów). Narzędzia znajdujące się w narzędziowni wydajemy pracownikom, albo też kontrahentom za pomocą formularza (dokumentu) wypożyczeń....
Zwrot do wypożyczalni
Z menu w górnej części ekranu należy wybrać w sekcji NARZĘDZIOWNIA pozycję WYPOŻYCZENIA. W pulpicie nawigacyjnym należy wybrać menu DOKUMENTY ZWROTÓW DO DOSTAWCY – wyświetlony zostanie rejestr dokumentów zwrotów NWD. Dokumenty grupowane są wg numeru dokumentu....