Po weryfikacji ofert od dostawców przychodzi czas na złożenie zamówienia. Zamówienie, podobnie jak zapytanie ofertowe, może dotyczyć zakupu bądź wypożyczenia narzędzi. W rejestrze zamówień aktywne są funkcje: edycji, podglądu oraz wydruku.
Dopisanie dokumentu zamówienia
Dopisanie nowego zamówienia jest możliwe przez wybór menu z górnego paska Magazyn/Przyjęcia do magazynu, a w pulpicie nawigacyjnym menu Nowe zamówienie ZA. Po wyborze menu pojawia się okno dopisania nowego dokumentu.
Numer referencyjny dokumentu zostaje nadany automatycznie i jest wyświetlony w pasku zadań.
W polu RODZAJ z listy rozwijanej należy wybrać czy dopisywane zamówienie dotyczy zakupu czy wypożyczenia narzędzi.
W polu TERMIN należy podać przypuszczalny termin zakupu narzędzi.
Pola ODPOWIEDZIALNY i UWAGI nie są obsługiwane przez skorowidze, przeznaczone są do zapisania dodatkowych informacji dotyczących dokumentu.
Pozycja dokumentu ZA dopisywana jest przez użycie przycisku NOWA POZYCJA DOKUMENTU. Dane pozycji rejestrowane są w polach okna DOPISANIA POZYCJI DOKUMENTU.
W polu TYP wybieramy typ narzędzia.
W polu ASORTYMENT zapisywany jest rodzaj narzędzia. Przez użycie przycisku wyświetlona zostaje kartoteka narzędzi odfiltrowana wg wybranego typu podanego w pierwszym polu. W pozycji dokumentu zostaje zapisana kartoteka zaznaczona na liście (przez kliknięcie). Wybór narzędzia usprawnia funkcja filtrowania. Po wpisaniu w polu ciągu znaków, które zawiera indeks lub nazwa asortymentu, lista kartotek zostaje zawężona do pozycji spełniających warunek wyszukiwania.
W przypadku zamówienia dotyczącego wypożyczenia w formatce dopisania pozycji pojawiają się pola dotyczące okresu wypożyczenia. We wspomnianych polach należy wybrać z kalendarza, który pojawi się po uruchomieniu listy rozwijanej daty od kiedy do kiedy chcemy wypożyczyć wybrane narzędzie.
Pola z zakresem dat nie pojawiają się w zamówieniu dotyczącym zakupu narzędzi.
W polu ILOŚĆ podajemy ilość narzędzi które chcemy kupić lub wypożyczyć.
Pozycja dopisywana jest przez użycie polecenia DODAJ. Dopisana pozycja zostaje wyświetlona w oknie dopisania pozycji.
Program blokuje dopisanie pozycji z zapisana ilością 0.
Dopisane pozycje zostają wyświetlone w dokumencie ZA. Zapisanie dokumentu wykonywane jest przez użycie polecenia ZAPISZ. W programie dokument zamówienia może zostać również zapisany ze statusem w buforze. Dokument taki zapisywany jest przez porzucenie zapisu dokumentu ZA – przejście do innej pozycji menu, bez potwierdzenia polecenia ZAPISZ oraz rezygnacji, a więc użycia polecenia ANULUJ.
Dla dokumentów w trakcie realizacji w polu NR ZA wyświetlany jest numer referencyjny. Właściwy numer dokumentu zostaje zapisany po zatwierdzeniu dokumentu.
Powiązane wpisy:
- Magazyn Narzędzi 2011
Program wspiera rozliczanie kosztów eksploatacji narzędzi, maszyn i pojazdów. Dokumenty ewidencjonowane przez narzędziownie związane z wypożyczeniami narzędzi powiązane są z pracownikiem lub kontrahentem.... - Dokumenty przydziałów
Wprowadzenie odpowiednich dokumentów wydań przydziałów oraz wykorzystanie systemu informatycznego, takiego jak program magazynowy, umożliwiają skuteczne zarządzanie odzieżą ochronną, środkami BHP i innymi artykułami podlegającymi amortyzacji.... - Dokumenty wypożyczeń
Dokumenty wypożyczeń w systemie TCS.net. Po założeniu kartotek narzędzi i wprowadzeniu ich na stan magazynu narzędziowni, kluczowym krokiem jest skuteczne zarządzanie dokumentami wypożyczeń. System TCS.net,... - Gospodarka narzędziami
TCS.net jest niezwykle przydatnym narzędziem w gospodarce narzędziami, umożliwiającym skuteczne nadzorowanie wypożyczeń narzędzi przez pracowników. Dzięki tej aplikacji SoftwareStudio, przedsiębiorstwa mogą zwiększyć kontrolę nad wykorzystaniem...